8 trikova za sprječavanje nadutosti nakon jela

Koliko ste se pokušali ugurati u jako uske traperice, ali jednostavno nije išlo zbog nadutosti? Posebno je to frustrirajuće ako se pravilno hranite i trenirate. Srećom, nadutost je privremena i možete si pomoći.

Nadutost ovisi o tome što jedete, određenim životnim navikama i zdravstvenim stanjima. Primjerice, nadutost može biti rezultat probavne smetnje zbog jedenja određene hrane, unošenja previše zraka dok jedete pa čak i određenih stanja poput slabog srca ili trudnoće, što može doprinijeti zadržavanju vode.

Osim toga, žene mogu zadržavati višak vode tijekom menstruacije. Oni koji imaju sindrom iritabilnog crijeva (IBS) također se mogu nositi s neugodnom nadutosti kada jedu hranu koja im ne paše. Srećom postoje trikovi koji će pomoći pri smanjivanju nadutosti.

Pijte samo vodu ili čaj

Često kada su napuhnuti, ljudi misle da ne trebaju piti vodu jer se boje da će im biti još gore. Budući da je zadržavanje vode način na koji se tijelo štiti od dehidracije, situacija je potpuno suprotna. Pijenje puno vode signalizira tijelu da više ne treba zadržavati svaku posljednju kap kako bi ostalo hidratizirano, kaže Isabel Smith, dijetetičarka.

Prema brojnim istraživanjima, čaj od đumbira, koji se tradicionalno koristi za ublažavanje bolova u trbuhu, blokira nekoliko gena i enzima u tijelu koji potiču upalu koja uzrokuje nadutost.

Pojedite bananu

Banane su prepune kalija, hranjive tvari koja pomaže u regulaciji tekućine u tijelu što može pomoći kod nadutosti. Kalij nadoknađuje učinke natrija u vašoj prehrani, što je čest uzrok zadržavanja vode. Studija objavljena u Anaerobeu pokazala je da su žene koje su jele bananu kao međuobrok prije obroka dva puta dnevno tijekom 60 dana doživjele 50% smanjenja nadutosti.

Izbjegavajte neke vrste povrća

Iako su puni hranjivih sastojaka koji promiču zdravlje, hrana bogata fermentabilnim oligosaharidima, disaharidima, monosaharidima i polisaharidima kriva je za nadutost. Krivac su slabo apsorbirani ugljikohidrati i šećeri. Kad vaše tijelo fermentira ove ugljikohidrate u crijevima, ono stvara plin, što uzrokuje nadutost. Izbjegavajte jesti velike količine povrća poput: bijelog luka, artičoke, brokule, karfiola, prokulica i kupusa.

Izbacite žvakaće gume

Ne samo da gutate dodatni zrak koji uzrokuje napuhnutost, već mnoge zvakaće gume sadrže i šećerne alkohole te umjetne zaslađivače poput sorbitola i ksilitola. Budući da vaše tijelo šećerne alkohole ne apsorbira, oni mogu uzrokovati nelagodu i nadutost, pokazalo je istraživanje kliničke prehrane.

Rano pojedite večeru

Što duže možete produljiti to razdoblje posta, to ćete unijeti manje kalorija. Što manje kalorija unesete, to ćete imati manje mogućnosti da pojedete nešto što će vam napuhati trbuh. Prekinite unos hrane do 19 ili 20 sati, a doručak odgodite za malo kasnije u danu.

Svakako imajte najmanje 12 sati između zadnjeg večerašnjeg večera i sutrašnjeg prvog obroka. Dat ćete vašem probavnom sustavu vremena da se oporavi i primijetiti da nadutost nestaje.

Jedite sporo

Prebrzo jedenje dovodi do gutanja viška zraka, što može dovesti do neugodnih plinova i nadutosti. Usporavanje žvakanja zatvorenih usta, s druge strane, može imati suprotan učinak.

Izbjegavajte masnu hranu i gazirana pića

Iako su neke masti izvrsne za vaša crijeva, poput omega-3 koji se nalaze u masnoj ribi poput lososa ili orašastih plodova poput oraha, stvari poput brze hrane često sadrže visoku razinu nezdravih masti poput zasićenih i trans masti koje uzrokuju upalni odgovor u tijelu.

Gazirana pića imaju mjehuriće koji mogu privremeno napuhati želudac, stvarajući plodno tlo za nadimanje. Dijetna pića to mogu posebno uzrokovati jer sadrže kombinaciju mjehurića i umjetnih zaslađivača

Prošetajte

Hodanje ima toliko zdravstvenih blagodati. Umjesto da se izležavate nakon večere, krenite vani u 15-minutnu noćnu šetnju. To je sjajan način da se stvari opet pokrenu kada se osjećate nadutima.

 

Izvor: N1Eat this

Foto: Pexels

 

Autor: Predrag Martinović

Najnovije

Kako bi poboljšao vaše iskustvo na portalu, Jastrebarska Stvarnost pohranjuje privremene kolačiće u korisnička računala. Kolačići su tekstualne datoteke koje ne mogu naštetiti vašem računalu, a ako želite, možete ih obrisati u vašem pregledniku, no onda će vam se obavijest pojaviti prilikom sljedećeg otvaranja portala. Kolačiće možete onemogućiti u postavkama. Naša je dužnost zbog direkcije EU (EU Cookies Policy) zatražiti dozvolu za pohranjivanje kolačića. Pročitajte naše uvjete korištenja i pravila privatnosti za više informacija.

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Ispod je lista izvora koji automatski postavljaju kolačiće na Vaš uređaj. Možete ih pojedinačno uključiti ili isključiti u bilo kojem trenutku. Pročitajte više u našim pravilima privatnosti

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ova opcija je uvijek automatski uključena i postavlja samo jedan funkcionalni kolačić u Vaš preglednik kako bi sustav znao koje su vaše postavke. Taj kolačić spriječava nepotrebno pojavljivanje ovog prozora.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Analytics usluge koja prati Vaše korištenje ove stranice. Također dozvoljava instalaciju Google Analytics kolačića.

Google Analytics prati koje članke čitate, koliko vremena provodite na stranici i ostale parametre Vaše aktivnosti na našoj stranici. Koristimo Google Analytics uslugu kako bismo što bolje mogli analizirati korištenje naše stranice te na taj način pružili najbolju moguću uslugu Vama.

Isključivanjem ovog kolačića onemogućavate učitavanje skripte Google Analytics-a i onemogućavate praćenje Vašeg kretanja na ovoj web stranici.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Adsense usluge koja koristi prikupljene podatke o Vašim aktivnostima na internetu kako bi Vam omogućila personalizirane oglase na našim stranicama.

Isključivanjem ovog kolačića, onemogućavate Google skriptu koja instalira kolačić na Vaš preglednik koji služi kako bi Vam donio relevantne, personalizirane oglase na našoj web stranici.

Uključivanjem ovog kolačića dozvoljavate učitavanje skripte našeg partnera "Midas Network d.o.o." koja prikazuje relevantne oglase na našim stranicama.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate našem partneru "Midas Network d.o.o." prikazivanje relevantnih, sponzoriranih oglasa.

Ovaj kolačić dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje prikazivanje i korištenje Facebook sustava za komentiranje članaka.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate učitavanje i korištenje Facebook komentara na našim stranicama što također spriječava instalaciju Facebook kolačića koji prati Vaše ponašanje na našim stranicama kako bi Vam mogao prikazati relevantnije sadržaje kasnije.

Ova opcija dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje povezivanje sa sustavom "OneSignal" koji koristimo kako bismo Vas mogli obavijestiti o svim novim sadržajima na našoj stranici ako prihvatite slanje notifikacija na Vaš uređaj.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za uslugu "OneSignal" koja u tom slučaju neće raditi. Ako želite obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama, omogućite ovu opciju i prihvatite notifikacije kada Vam se pojavi prozor s upitom.

Dozvoljavanjem ove opcije prihvaćate učitavanje fonta na našoj web stranici koji dolaze sa Google-ovih servera. Google svakom takvom konekcijom prikuplja podatke korisnika.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za Google Font-ove što spriječava njihovo prikupljanje podataka korisnika, ali također onemogućava učitavanje zadanog fonta na web stranici što bi moglo narušiti Vaše korištenje stranice.